Saw (Testere) serisinin altıncı filmini de izledik ve
yedinciye doğru ilerliyoruz. Yapım için
artık senelik dizi yakıştırmaları bile yapılmaya başlandı. Seri aslında ne kadar
ilerlediyse de, ilkindeki atmosferi pek
yaşatamadı. Şiddet seviyesinin artmasıyla birlikte, sanki gövde
gösterisi yapmaya çalışırmış gibi bir hal aldı. Sıkı bir Testere
takipçisi olarak, yine de her filmini ve filmlerin sonundaki sürpriz
sonları merakla beklemeye devam ettim. Nitekim, ilginç bir felsefesi var
Testere'nin. Amacı, hayatı hoyratça
yaşayanlara, aslında ne kadar yanlış yaptıklarını, biraz kanlı biçimde
anlatmak.
Bir oyun oynamak istiyorumTestere'nin oyunuyla tanışmamızın üstünden çok da uzun
bir süre geçmedi. Üçüncü şahıs görünümünden oynanan yapımda,
çeşitli tuzaklardan kurtularak hayatta
kalmaya çalışıyorduk. Zaman zaman aklımızı
kullanmamız gerekirken, el çabukluğunun da
önemli bir rolü vardı. Bazı ana tuzakların dışında, bir süre sonra
kendini tekrar eden bulmacalar ile karşılaşıyorduk. Bu da oyunun cazibesini bir yerden sonra düşürüyordu. İlk yapımda dedektif David Tapp'i kontrol
ediyorduk. İkincisinde ise sahneye, oğlu Michael çıkıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Unreal Engine 3 ile geliştirilen yeni yapımda, izlediğimiz videolara
dayanarak karakter modellemelerinin geliştirildiğini söyleyebiliriz.
Ayrıca, ışık ve gölgeleme efektleri de, Testere dünyasının gerilimini
yansıtacak şekilde tasarlanıyor. Ana karakterimiz Michael, babasının
ölümünün ardındaki sır perdesini aralamaya çalışıyor, dolasıyısla bunu
yaparken de kendisini Testere'nin ölümcül oyunları içerisinde buluyor.
Saw II'nin başlangıcındaki
videoda,
ikinci filmin de başından hatırlayabileceğiniz gibi, gözümüzün altına
monte edilmiş olan anahtarı söküp kafamızdaki tuzaktan kurtulmaya
çalışıyoruz. Artık buradan yola çıkarak başımızın büyük bir dertte
olduğunu kestirebilmek zor olmasa gerek. Hikaye olarak Saw II, ikinci ve
üçüncü filmin arasında bir yerlerde geçecek.
Saw II'de de en kilit noktalar, hızlı ve akıllı düşünmek olacak. Yerine
göre, doğru zamanda doğru tuşa basmamız
gerekirken, bazı dövüş noktalarında aklımızı devreye sokmamız gerekecek.
Kaba kuvvet kullanmadan, çevredeki
şartlardan
faydalanıp düşmanları etkisiz
hale getirebileceğimiz sahneler olacak. İlk oyun, genel olarak bir akıl hastanesinde
geçiyordu ve bizimle birlikte orada esir tutulan bir sürü insan vardı.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Saw II'de de pek yalnız sayılmayız, ancak bu sefer
fabrika ya da kanalizasyon gibi daha farklı mekanlarda yaşam
mücadelesi vereceğiz. Bunların dışında, ilk
oyundan hatırlayabileceğimiz bazı
kalıplaşmış bulmacalara, burada da rastlayacağız. Elektrik devrelerini
doğru biçimde bağlama ve kapı kilitlerini kırma gibi işlemler
aynen var.
Oyun başlasınSaw II'nin
yapımını, ilkinde olduğu gibi
yine Zombie Studios üstleniyor. Her filmini merakla beklediğimiz gibi,
Testere serisinin oyunlarını da aynı merakla
beklemeye devam ediyoruz. Ne de olsa bu durum bünyede artık alışkanlık
halini aldı. PlayStation 3'ün yanında, Xbox 360 için de tasarlanmakta
olan Saw II, sonbahar aylarında piyasalardaki
yerini alacak.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] alıntı yapılmıştır ..